14 Nisan 2014 Pazartesi

Tüketici ürünü rafta bulamayınca ne yapıyor?

Mağazada bulunmayan mal satılmaz! Tüketici bir ürünü alabilmesi için o ürünü reyon veya rafta görmesi, bulması gerekir.

Satış noktasında reyonda veya rafında bulunmayan ürünlerin maliyeti, sebepleri ve tüketicinin buna tepkisi üzerine dünya çapında yapılmış bir araştırma var1. Araştırmaya göre, bu sebeple dünyada perakende ve tüketim malları sektörü her yıl 800 milyar ABD doları gelir kaybına uğruyor. Ürünlerin satış noktasında bulunamama oranı ortalamada yüzde 8.3 olurken, hızlı satan promosyon ürünlerinde bu oran yüzde onları aşıyor.

Sebeplerine bakıldığında ise, yüzde 75 gibi önemli bir oran mağaza uygulamaları sonucu stoksuz kalındığına işaret ediyor. Vakaların yüzde 25'inde ise, aslında ürün mağazada var, ancak rafa yerleştirilmemiş.

Peki ürünü rafta bulamayan tüketici ne yapıyor?

Bu sorunun cevabı 71.000 tüketici ile anket yaparak araştırılmış. Katılanların yüzde 31'i aynı ürünü farklı
bir mağazadan, yüzde 26'sı farklı bir markanın rakip ürününü aldıklarını belirtmişler. Yüzde dokuzluk bir grup ise satın alımdan topyekün vazgeçiyormuş.



Migros halka açık bir şirket. Kar/Zarar tablosuna kolayca ulaşabiliriz. 2013 yılında gerçekleşmiş olan cirosunun aslında tüketicilerin yüzde 31'inin aradıkları ürünlerin yüzde 8.3'ünü bulamayıp rakip bir firmadan tedarik ettikten sonra kalan kısmı olduğunu varsayarak "Migros 2013 yılında 183 milyon TL'lik bir satış cirosunu bu sebeple rakiplere kaptırmış" sonucuna varmak yanlış mı olurdu?

Ya da daha geniş bir bakış açısı ile 2013 yılı perakende sektör büyüklüğünün ülkemizde 300 milyar ABD Doları olduğunu tahmin eder ve tüketicilerin yüzde 9 gibi önemli bir kısmının aradıkları ürünü rafta bulamamaları durumunda almaktan vazgeçtiklerini göz önünde bulundurursak, sırf bu sebeple "ülke ekonomimiz 2013 yılında 29 milyar dolar gelir kaybına uğramış" saptaması çok mu abartılı olurdu?

Bu durumu düzeltmek için yapılan harcamalar etkisiz kalıyor!

Üretici firmalar, ürün bulunabilirliği yanı sıra teşhir/raf tanzimi gibi satış noktası faaliyetleri ile bu sorunları ortadan kaldırmaya çalışıyorlar.  Ancak AC Nielsen'in bir araştırmasına göre, üreticilerin yaptığı ticari pazarlama faaliyetlerinin izlenmesi ve yönetimindeki verimsizlikler sebebi ile yüzde 90'ı kendi masrafını çıkaracak kadar bile geri dönüş sağlamıyor.

Zoozz ile satış noktalarındaki sorunlarınızı süratlice tespit ederek, satışlarınızı artırabilirsiniz.

Zoozz'un en büyük avantajı, işi yapanların gerçek müşterileriniz olması. Binlerce müşteriniz Türkiye'nin dört bir yanında stoklarınızı kontrol ediyor, aksayan taraflarınızı raporluyor.  Akıllı telefon kullanıcılarından oluşan bir ordunun dört bir yandan ilettiği gerçek zamanlı veri, özel algoritmalarımız ile derlenir kontrol edilir, güvenli ve kaliteli bir şekilde, hemen karar alabileceğiniz ve eyleme geçebileceğiniz netlikte raporlanır.

Hemen başlayın! Binlerce kişiyi birkaç dakikada harekete geçirin. İletişim için tıklayın.



1. Retail Out-of-Stocks: A Worldwide Examination of Extent, Causes and Consumer Responses, Gruen, Corsten and Bharadwaj

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder